Els videos a l’Aula

Per què?

Si reflexionem una mica pedagògicament, ens adonem que treballant els vídeos a l’aula es treballen moltes competències bàsiques, com: Aprendre a Aprendre, Autonomia personal, extreure informació de diverses fonts, ser crítics, reflexionar sobre diferents temes, emprendre accions i valorar les conseqüències,…

On els trobo?

Generalment els busco al You tube; Edu3.cat (portal de l’xtec); Què, qui, com; la pàgina del Creamat ( Centre de recursos de Matemàtiques). En aquests llocs es troben vídeos de Ciències de la Naturalesa, Matemàtiques i també d’altres matèries. També es troben vídeos amb els que es poden treballar temes d’opinió.

Com els treballo?

Normalment treballo dos tipus de vídeos: curriculars i d’opinió.

1r– Curriculars Normalment són vídeos que tenen una durada entre 5 i 10 minuts màxim.

1- Faig una primera visió del vídeo per tal que els nens tinguin una visió general.

2- Poso un llistat de preguntes a la pissarra, les projecto pel canó o les penjo al moodle. Les llegim.

3- Tornem a visionar el vídeo i ara anem contestant les preguntes a la llibreta

4- Deixem 2 minuts per acabar.

5- Corregim les preguntes entre tots i guiats per la professora.

6- Fem un resum curtet titulat “Què ens ha ensenyat?” aquest generalment el fem oral a la classe o el fan per deures a casa i a la llibreta.

2n – D’opinió     La durada màxima 10 minuts.
Aquests vídeos ens van bé per tal de treballar valors, ser reflexius, ser crítics, valorar conseqüències, emprendre accions. Tot això ajuda a ser bons ciutadans.

1- Passar el vídeo una vegada.
2- Contestar les preguntes ( normalment són les següents)

- De què ha parlat?
- Què t’ha semblat?
- Hi estàs d’acord? Per què?
- Què pots fer tú per que no passi?

Els nens contesten les preguntes a la llibreta de vegades individualment, de vegades en grups de tres.

3- Tornem a passar el vídeo i fem una posta en comú guiats per la professora, apuntant a la pissarra el que diu cada grup o si són aportacions individuals les que són molt diferents.

4- Després, si es vol, entre tots es pot triar una acció per dur-la a terme.

Esta entrada fue publicada en Experiències. Guarda el enlace permanente.

Deja un comentario